Assalamualaikum..

setiap yg tercatat d'sni tiada kaitan dgn sesiapa pun jua...ia sekadar luahan rase....citer2 BIASE.....t.kasih wt yg sudi bca & komen..syg anda semua

Saturday 17 March 2012

Lahir dari sanubari..

Sebuah kedamaian kebahagiaan yg ku cari demi meniti cinta sejati kurniaan yang Satu…syukur Alhamdulillah terima kasih Ya Allah..indah unik misteri hingga tidak tercapai akal manusia biasa.setiap perancanganMu begitu rahsia lagi dirahsiakan.sukar difahami oleh hambaMu..hingga hampir putus asa hilang semangat diri tapi bila kembali padaMu terjawap semua tanpa ragu-ragu.Engkau Satu yg Unggul.hikmah ditemui setelah airmata sesalan dan taubat padaMu.zikir padaMu penawar mujarab tapi jarang diberi perhatian.Kau tidak mudah marah malah Kau tetap menguji hambaMu begitu dalam kasih sayang dan rahmatMu yg maha luas.biar sejuta kali hambaMu lakukan khilaf Kau masih jua memberi ruang membuka seluas-luasnya pintu taubatMu.aku hanyalah hambaMu yg kerdil seringkali gagal dalam menilai ujianMu.maafkan aku.maafkan aku Ya Allah…terima kasih memberi aku semangat dan jalan penyelesaian yg terbaik untukku.aku jua memohon sebaik-baik kesembuhan dari segala penyakit .sesungguhnya Kau lah maha pengasih lagi penyayang…derita aku hanya Kau yg tahu..sakit aku hanya Kau yg tahu..kerana itu aku ingin kembali padaMu agar dapat aku carikan penawar resahku.kalam Mu itu benar dgnnya aku sedikit-sedikit temui sesuatu.begitulah berfirmanMu..setiap apa yg kau ciptakan tiada sia-sia melainkan membawa manfaat dan tanda-tanda kekuasaanMu bg yg ingin berfikir.aku mohon Ya Rab…akulah antara org yang mahu berfikir itu.moga aku tidak tenggelam dalam amarah insan sebaliknya bangkit dengan langkah penuh keimanan.keegoan tidak membawa apa-apa.biarlah merendah diri tapi dihormati.dikelilingi org berilmu memang satu bonus tetapi kadang-kadang yg berilmu itu belum tentu beramal.bila tiada amal org berilmu itu lebih teruk .akalnya akan tercari-cari cela org lain.tapi sedarlah dia sesungguhNya hisap dia nanti akn lebih sukar krn setiap ilmu yg diperolehi didunia ini akan ditanya.kemana semua itu?alangkah ruginya dia berilmu tapi tidak beramal.tidak memimpin org dibawahnya ke jalan yg betul.tidak menjadi pemimpin yg baik.bimbingan yg penuh kepalsuan. Ya Rab bimbinglah aku jua org dikiri kananku ke jalan yg Kau redhai,jalan yg Kau berikan rahmat,jalan yg Kau sediakan untuk org-org yg beriman dan bertaqwa.jadikanlah kami sebahagian dari mereka.limpahkanlah kami dgn kasih sayangMu yg tiada bertepi.jadikanlah kami aman damai,sejahtera dan saling sayang menyayangi.jadikanlah kami membawa kebaikan antara satu sama lain.jauhilah kami dari fitnah dunia…berikanlah kami sebaik-baik perlindungan.amin.amin.amin.ya robbal alamin..

No comments:

Post a Comment